ترافیک سنگین در معابر بزرگراهی مشهد (۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۳) کیفیت هوای هفت منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) مشهدالرضا (ع)؛ مهیای جشن‌های ولایت | گل‌آرایی و نورپردازی شهر مشهد ویژه دهه «ولایت و امامت» معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با شهردار مشهد مقدس دیدار کرد استقرار آتش‌نشانان در خیابان‌های منتهی به حرم امام رضا (ع) همزمان با روز عرفه و عید قربان شهروند خبرنگار | درخواست افزایش تعداد صندلی بانوان در برخی از خطوط اتوبوسرانی مشهد + پاسخ فاز یک خط سه متروی مشهد امسال به بهره‌برداری می‌رسد شهردار مشهد مقدس خبر داد: انتشار ۶ هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با عاملیت بانک شهر اعمال‌قانون ۱۵۳۶ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد در روزهای عرفه و عید سعید قربان (۲۷ و ۲۸ خرداد ۱۴۰۳) تخفیف ۴۶ درصدی تمامی کالا‌ها در فروشگاه‌های منتخب «شهرما» از عید قربان تا عید غدیر در مشهد تشدید نظارت بر مراکز کشتارگاه دام در روز عید قربان | فعالیت مراکز عرضه دام از ساعت ۴ صبح خواهد بود ترافیک سنگین در بزرگراه شهید چراغچی، سه‌راه خیام و بولوار امام‌خمینی(ره) (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) سرویس‌دهی رایگان متروی مشهد در روزهای عرفه و عید قربان (۲۷ و ۲۸ خرداد ۱۴۰۳) رمزگشایی از نام محله تاریخی «سیس‌آباد» مشهد| میراثی از عهد ساسانی کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار دارد (۲۶ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مشهدی‌ها؛ بی‌قرار شهیدجمهور | سلام‌ ای غم لحظه‌های جدایی

  • کد خبر: ۲۲۹۷۸۴
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
مشهدی‌ها؛ بی‌قرار شهیدجمهور | سلام‌ ای غم لحظه‌های جدایی
امروز پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ پیکر گلگون کفن شهدای خدمت به روی دست مردم مشهد و ایران به سمت حرم مطهر رضوی تشییع و شهید سید ابراهیم رئیسی در حرم مطهر رضوی در آرامگاه ابدی‌اش آرام گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، سوم خرداد همیشه یادآور حماسه ماندگار فتح خرمشهر بود، اما امروز زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در مشهدالرضا آخرین وداع را با پیکر شهید خدمت، خادم‌الرضا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خواهند داشت تا وی در جوار مضجع نورانی مولایش به آرامش ابدی برسد.

 همشهری‌های "سیدابراهیم" امروز نه برای استقبال از سفر استانی وی، که برای آخرین دیدار با او و تشییع پیکرش به خیابان آمده اند و با چشمان‌تر و داغ بر دل در هجران شهید جمهور، از دست دادن خادم ملت را به سوگ نشسته‌اند.

۱۹:۳۰

خادم الرضا در پایین پای مرادش آرام گرفت

۱۸:۵۶

طواف پیکر مطهر شهدای خدمت گرد ضریح علی ابن موسی الرضا (ع)

۱۸:۲۵

تشییع شهدای خدمت بر روی دوش خدام به سمت مضجع شریف

۱۸:۱۳

ورود پیکرهای شهدای خدمت به حرم مطهر رضوی

۱۷:۱۵

ورود پیکر شهدا به حرم مطهر رضوی

۱۶:۵۶

زائران و مجاوران حرم امام رضا در انتظار دیدن یار خدمت | آخرین وداع نزدیک است...

۱۶:۳۸

تداوم حضور گسترده مردم در آیین بدرقه شهدای خدمت

حضور گسترده مجاوران و زائران رضوی در آیین تشییع و بدرقه از پیکر شهید جمهور در مشهدالرضا همچنان ادامه دارد.

۱۶:۳۰

لحظه دیدار نزدیک است | خودروی حامل پیکر شهدا به نزدیکی حرم رسید

۱۶:۲۰

سیل جمعیت میلیونی خودرو حامل پیکر آیت‌الله رئیسی را در مسیر حرم متوقف کرد

سیل جمعیت میلیونی تشییع کنندگان پیکر شهید آیت‌الله رئیسی در مسیر مشایعت ایشان به خانه ابدی‌اش در حرم مطهر امام رضا‍(ع) به حدی بود که خودرو حامل پیکر مطهر از حرکت ایستاد.

۱۵:۲۵

قدرشناسی مردم مشهد

مشهدی‌ها؛ بی‌قرار شهیدجمهور | سلام‌ ای غم لحظه‌های جدایی

۱۵:۰۰

آرام آرام به سوی بهشت

 

۱۴:۵۵

حرکت کاروان شهدای خدمت به سمت حرم مطهر رضوی

۱۴:۳۵

تصویر هوایی از حضور باشکوه مردم در تشییع شهدای خدمت

۱۴:۰۵

ورود پیکر شهدا به خیابان امام رضا(ع)

 

۱۴:۰۰

آمدم ای شاه پناهم بده

۱۳:۵۵

آغاز تشییع شهید جمهور و انتقال پیکر شهدای خدمت به سمت خیابان امام رضا(ع)

۱۳:۴۰

مسافر بازکن چشمت که ما مشتاق دیداریم

۱۳:۴۶

لحظه شماری مردم در مشهد برای وداع با شهید جمهور

۱۳:۳۴

استقبال تاریخی مردم مشهد از پیکر خادم الرضا

۱۳:۳۰

شکوه حضور در انتظار خادم جمهور

۱۳:۱۵

شهید جمهور بر دستان مردم

۱۳:۰۰

آغاز رسمی مراسم تشییع شهدای خدمت در میدان ۱۵ خرداد مشهد

۱۲:۴۷

خیابان‌های مشهد مملو از مشتاقان شهید جمهور

مشهدی‌ها؛ بی‌قرار شهیدجمهور | سلام‌ ای غم لحظه‌های جدایی

با ایانکه هنوز پیکر شهید آیت الله رئیسی وارد خیابان امام رضا (ع) مشهد نشده است، اما جمعیت میلیونی زائران و مجاوران از ساعت‌ها قبل در این خیابان حضور پیدا کردند تا با خادم الرضا (ع) و سیدالشهداء خدمت آخرین دیدار را انجام دهند.

۱۲:۱۵

اندک اندک جمع یاران می‌رسد- میدان ۱۵ خرداد

۱۲:۱۲

مادر رئیس‌جمهور به پیشواز پسر شهیدش آمد

مشهدی‌ها؛ بی‌قرار شهیدجمهور | سلام‌ ای غم لحظه‌های جدایی

۱۲:۰۰

استقبال از پیکر شهدا در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد

۱۱:۴۵

اقامه نماز ظهر و عصر مردم مشهد در میدان ۱۵ خرداد مشهد

۱۱:۳۸

پیکر مطهر خادم الرضا شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی وارد مشهد مقدس شد

 

۱۱:۳۲

اقامه نماز ظهر و عصر هیئت استقبال از شهدای خدمت در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

۱۱:۳۰

حضور مردم در خیابان امام رضا(ع) برای شرکت در مراسم تشییع شهید جمهور

۱۱:۰۶

خانواده شهید آیت‌الله رئیسی وارد فرودگاه مشهد شدند. آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد نیز همراه خانواده رئیسی بود.

 

او که در جایگاه مقام نخست اجرایی کشور همه تلاش خود را برای متحول کردن روند امور به نفع مردم به کار گرفت و همانگونه که سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی گفته بود، باید همچون شهدا زندگی کرد تا شهید شد و سیدابراهیم نیز برای خدمت، مسند ریاست جمهوری را با سفر‌های استانی به میان مردم آورد.

امروز نیز آخرین حضور مردمی او در شهر زادگاه خود، نه در قالب رئیس جمهور، بلکه فراتر از آن و به عنوان شهید جمهور بر روی دست‌هایی تشییع می‌شود که همیشه گل برایش به ارمغان می‌آوردند، تا همانگونه که به یار خود، تولیت آستان قدس رضوی پس از خود، وصیت کرده بود، در زیر پای زائران حضرت امام رئوف علی بن موسی الرضا آرام گیرد.

در این حضور پرشور مردمی، زائران بسیاری هم از دیگر نقاط کشور برای وداع با پیکر شهید خدمت، رئیس جمهور و شهید "مالک رحمتی"، که سابقه قائم مقامی تولیت آستان قدس رضوی و نیز شهید سیدمهدی موسوی، محافظ رئیس جمهور به مشهد آمده اند.

مسوولان خراسان رضوی برای رفاه زائران همه امکانات شهری و استانی را فراهم آورده اند تا همچون ایام زیارتی امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) خدمت به زائران، که رسم دیرینه مجاوران است، رنگ و بوی تازه‌ای بگیرد.

روز گذشته و برای جمع بندی آخرین برنامه ریزی‌ها نشست هماهنگی آیین تشییع خادم الرضا، رئیس جمهور شهید با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار و توصیه‌هایی برای تامین امنیت و سلامت مردم حاضر در مراسم تشییع و نیز تسهیل عبور و مرور در این مراسم صورت گرفت.

پیش‌بینی اسکان ۱۰۰ هزار نفر از تشییع‌کنندگان خادم الرضا در مشهد

معاون فرهنگی‌اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: ۵۰۰ مسجد در مشهد با ظرفیت اسکان ۱۰۰ هزار نفر به اسکان زائران مراسم تشییع شهیدجمهور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی اختصاص یافته است.

حجت‌الاسلام احمدنیا افزود: این مساجد از ساعت ۸ صبح چهارشنبه به مدت ۲ شب میزبان زائران از سراسر کشور خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه در برخی از این مساجد صبحانه، ناهار و شام در اختیار زائران قرار خواهد گرفت و در برخی دیگر فقطً امکاناتی مانند پتو به زائران داده خواهد شد و بعضی نیز فقط برای استراحت و خواب زائران آماده سازی شده است ادامه داد: برخی زائران دارای معرفی‌نامه از مساجد استان‌های خود هستند یا از طریق استانداری‌های استان‌ها درخواست محل استقرار زائران ارسال می‌شود که به این درخواست‌ها ترتیب اثر داده خواهد شد.

احمدنیا بیان کرد: افراد می‌توانند با شماره‌گیری شماره ۳۲۰۱۲۰۴۰ - ۰۵۱ از وضعیت اسکان در مساجد مشهد و امکانات هر کدام از این مساجد اطلاع یابند.

اسکان رایگان در هتل

جامعه هتلداران مشهد اعلام کردند که از ظهر روز «چهارشنبه، دوم خردادماه» تا ظهر روز «پنج‌شنبه، سوم خردادماه» به صورت رایگان میزبان شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع رئیس‌جمهور شهید هستند.

رئیس کانون تشکل‌های گردشگری و زیارتی خراسان رضوی در این خصوص گفت: در راستای تکریم افرادی که برای مراسم تشییع رئیس‌جمهور فقید در مشهد حضور خواهند داشت و مشکل اسکان دارند، برنامه ریزی برای اسکان رایگان یکروزه در نظر گرفته شده است.

سیدمحمود مادرشاهیان افزود: کمیته اسکان در جامعه هتلداران و کانون تشکل‌ها فعال شده است و مهمانان آیین تشییع خادم الرضا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۰۹۳۵۳۴۰۰۴۹۷، ۰۹۱۲۰۸۳۹۷۸۷، ۰۹۳۳۸۸۸۶۰۰۹، ۰۵۱۳۲۲۱۳۳۴ تماس بگیرند تا هماهنگی لازم برای اسکان آنان در واحد‌های اقامتی انجام شود.

محدودیت تردد در مسیر تشییع

فرماندار مشهد نیز با اعلام آغاز محدودیت‌های ترافیکی شهر مشهد در چند مرحله از آغازین ساعت‌های روز پنجشنبه خبر داد و گفت: محدودیت‌های ترافیکی در مسیر‌های منتهی به خیابان امام رضا برای برگزاری مراسم تشییع شهدای خدمت در نظر گرفته شده است و بر این اساس تمام کوچه‌ها در خیابان‌های امام خمینی، آخوند خراسانی و کوشش به خیابان امام رضا (ع) مسدود می‌شود.

محسن داوری افزود: امروز نیز علاوه بر اینکه اتوبوسرانی مردم را از تمام نقاط شهر به محل مراسم می‌رساند، اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و ون‌هایی نیز در خیابان‌های امام خمینی، آخوند خراسانی و کوشش، میدان شهدا و پنج‌راه مستقرند تا مردم را به خیابان امام رضا (ع) برسانند.

وی با تاکید بر اینکه مردم از آمدن با خودرو شخصی به محل مراسم خودداری کنند، عنوان کرد: توقفگاه‌هایی در اطراف خیابان‌های امام خمینی، مصلی، میدان فردوسی، فدائیان اسلام و جمهوری در نظر گرفته شده است تا افرادی که با خودرو قصد حضور در این مراسم دارند، خودرو خود را در این مکان‌ها پارک کنند.

فرماندار با بیان اینکه مسیر‌های بی‌آرتی در خیابان امام رضا پاکسازی شده تا هیچ مانعی در این مسیر نباشد، اظهار کرد: امروز نیز و از هنگام آغاز مراسم، خط یک مترو در ایستگاه بسیج و خط ۲ مترو در ایستگاه شریعتی توقف نخواهد داشت که این وضعیت تا پس از پایان مراسم برقرار است.

داوری با بیان اینکه موکب‌هایی در اطراف خیابان امام رضا برای پذیرایی از مردم برپا شده است، اظهار کرد: این موکب‌ها در فاصله ۳۰۰ تا ۵۰۰ متری خیایان امام رضا مستقر هستند و در داخل خیابان امام رضا هیچ موکبی استقرار نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در حرم مطهر رضوی نیز پیش از خاکسپاری پیکر رییس جمهور مراسمی در صحن پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود، گفت: تمام تلاش ما برگزاری پرشور این مراسم و ایجاد تسهیلات لازم برای مردم است و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از سه میلیون نفر در این مراسم شرکت کنند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->